ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ

Μια από τις κυριότερες διαφορές μεταξύ του θηλυκού και του αρσενικού ανθρώπινου σώματος είναι η διαφορετική σύσταση σε σωματικό λίπος. Το γυναικείο σωματικό λίπος διαδραματίζει σημαντικότατο ρόλο στη γονιμότητα της γυναίκας, στην υγεία της κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και μετά, αλλά και στη υγεία του εμβρύου. Εξελικτικά το γυναικείο σώμα προετοιμάζεται καθ’όλη την ενήλικη ζωή για τη στιγμή της γέννας. Αυτός είναι και ο λόγος που το γυναικείο σώμα εναποθέτει λίπος με σχετική ευκολία και «ταλαιπωρεί» την πλειονότητα των γυναικών εξωθώντας τις προς διατροφικά σχήματα άλλοτε κατάλληλα και άλλοτε ακατάλληλα.

Υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή πρέπει να αποτελεί πάγια καθημερινότητα για κάθε άνθρωπο. Πόσο μάλλον για μια έγκυο γυναίκα που έχει υπ’ ευθύνη της το ίδιο της το παιδί. Η ανάπτυξη του εμβρύου έχει άμεση σχέση με την κατάσταση της υγείας της μητέρας καθώς και με τη διατροφή της τόσο πριν από την εγκυμοσύνη, όσο και κατά τη διάρκεια της.

Ακολουθώντας συνήθειες υγιεινής διατροφής διασφαλίζουμε ότι το έμβρυο λαμβάνει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την ανάπτυξη του άλλα και ταυτόχρονα μπορούμε να αυξήσουμε το βάρος μας ελεγχόμενα, πάντα σύμφωνα με τις υποδείξεις του γυναικολόγου μας. Η αύξηση του βάρους συνήθως συνίσταται να είναι της τάξης των 10 – 14 κιλών έως 16 – 22 εάν είναι δίδυμα ή τρίδυμα, μέγεθος το οποίο ορίζεται και από το αρχικό βάρος της εγκυμονούσας.

Πιο συγκεκριμένα η ισορροπία στη ...

Από τον Θεόδωρο Κουτράκο, MmedSci, Κλινικό Διαιτολόγο Διατροφολόγο, Ιατρικού Κέντρου Αθηνών.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο: