Βάλτε τα παιδιά σας σε πρόγραμμα ξεκινώντας από ένα σωστό ύπνο

Βάλτε τα παιδιά σας σε πρόγραμμα ξεκινώντας από ένα σωστό ύπνο

Ο ύπνος είναι πολύ σημαντικός για τα παιδιά και ειδικά για τα μωρά κρίνεται απαραίτητος, τόσο για τη σωματική και ψυχική τους ευεξία όσο και για την πνευματική τους υγεία.

Η σημασία της ώρας, που τα παιδιά πηγαίνουν για ύπνο είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς οι αυξητικές ορμόνες, που είναι υπεύθυνες για την ανάπτυξη του παιδιού, εκκρίνονται στη διάρκεια της νύχτας. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η έλλειψη ύπνου επηρεάζει αρνητικά το σωματικό τους βάρος, την υγεία τους (μπορεί να προκαλέσει υψηλή αρτηριακή πίεση, διαβήτη κ.ά.) αλλά και τη συμπεριφορά τους.  Συγκεκριμένα, τα παιδιά μικρότερης ηλικίας, που δεν ξεκουράζονται και δεν κοιμούνται νωρίς, τείνουν να έχουν ένταση την επόμενη μέρα και να είναι πιο κακοδιάθετα, ενώ τα παιδιά, που βρίσκονται στην εφηβεία, μπορεί να παρουσιάσουν αντίστοιχα έως και αυτοκτονικές τάσεις.

Ποια είναι η κατάλληλη ώρα του ύπνου για ένα παιδί κάθε ηλικίας;

Ηλικία

Αναγκαίος ημερήσιος χρόνος ύπνου

Βρέφη 4- 12 μηνών

12- 16 ώρες

Παιδιά 1-2 χρονών

11- 14 ώρες

Παιδιά 3-5 χρονών

10- 13 ώρες

Παιδιά 6- 12 χρονών

9-12 ώρες

Έφηβοι 13-18 χρονών

8-10 ώρες

 

Πώς μπορείτε να εφαρμόσετε ένα πρόγραμμα ύπνου;

  • Απομακρύνετε τις οθόνες και τις συσκευές από το δωμάτιό του.
  • Κλείστε τις  ηλεκτρονικές συσκευές  1- 2 ώρες, πριν πέσει στο κρεβάτι.
  • Προετοιμάστε το περιβάλλον από νωρίς το απόγευμα, βοηθήστε το παιδί σας να μαζέψει τα παιχνίδια του στο δωμάτιο, γιατί ένα ακατάστατο περιβάλλον προκαλεί ένταση.
  • Κάντε το ένα ζεστό μπάνιο να χαλαρώσει.
  • Εξηγήστε του πως είναι η ώρα να ηρεμήσει, γιατί είχε μία όμορφη, περιπετειώδη μέρα και τώρα ήρθε η ώρα να ξεκουραστεί.

Ευχαριστούμε για την επιστημονική επιμέλεια του άρθρου το Διαγόρα Ζαργάνη, Παιδίατρο, Διευθυντή Β’ Παιδιατρικής Κλινικής στο Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών.