Άσκηση και εγκυμοσύνη

Άσκηση και εγκυμοσύνη

Είναι πλέον τεκμηριωμένο ότι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης η ήπια άσκηση έχει ευεργετική επίδραση. Στη φυσιολογική εγκυμοσύνη, δεν απαγορεύεται, αλλά αντίθετα ενθαρρύνεται ήπιας μορφής άσκηση στο μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής της.

Η ένταση πρέπει να είναι μέτρια και ο συνολικός χρόνος να μην ξεπερνά τα 30-40 περίπου λεπτά κάθε ημέρα. Η αποφυγή του ζεστού περιβάλλοντος και η διατροφική αναπλήρωση των χαμένων θερμίδων είναι απαραίτητες. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται στον τύπο της άσκησης, ώστε να αποφεύγονται ατυχήματα που μπορεί να επιδράσουν αρνητικά στην πορεία της εγκυμοσύνης.

Οι γυναίκες,  που παρουσιάζουν πολλούς εμέτους, αίμα από τον κόλπο, προεκλαμψία, συμπτώματα ή αυξημένο κίνδυνο πρόωρου τοκετού και όσες έχουν μικρό μωρό για την ηλικία της εγκυμοσύνης, δε θα πρέπει να αθλούνται. Το ίδιο, φυσικά, ισχύει και για όσες εμφανίζουν προβλήματα υγείας ανεξαρτήτως εγκυμοσύνης (π.χ. καρδιολογικά, αναπνευστικά, ορθοπαιδικά νοσήματα).

Ποιο είναι το όφελος της άσκησης στη διάρκεια της κύησης;

  • Η τακτική άσκηση μπορεί να βελτιώσει την αντοχή της εγκύου. Φαίνεται παράδοξο, ωστόσο η παρατεταμένη ανάπαυση στην πραγματικότητα κουράζει. Η άσκηση, επομένως, δίνει στην ενέργεια την ώθηση που χρειάζεται.
  • Βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου.
  • Μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη και υπέρτασης.
  • Βελτιώνει τη διάθεση. Κατά τη διάρκεια της άσκησης παράγονται ενδορφίνες - νευροδιαβιβαστές που αποτελούν φυσικούς, αντικαταθλιπτικούς και αγχολυτικούς παράγοντες του οργανισμού.
  • Βοηθά τη μέση. Ασκήσεις που τονώνουν τους κοιλιακούς και ραχιαίους μυς, ανακουφίζουν από πόνους και αίσθημα πίεσης στη μέση.
  • Ανακουφίζει τους μυς. Ασκήσεις διάτασης, που μπορούν να γίνουν οποιαδήποτε ώρα και παντού, βοηθούν στη χαλάρωση των τεταμένων μυών και στην ανακούφιση από τις κράμπες που είναι συνηθισμένες στην εγκυμοσύνη.
  • Βελτιώνει την κινητικότητα του εντέρου, παρέχοντας ανακούφιση στα συμπτώματα δυσκοιλιότητας που ταλαιπωρούν τις εγκύους.
  • Επιταχύνει και διευκολύνει την ανάρρωση της λεχώνας, είτε μετά από φυσιολογικό τοκετό, είτε μετά από καισαρική τομή.

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΤΕ ΣΤΟ ΜΑΙΕΥΤΗΡΑ - ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟ ΣΑΣ

 Ευχαριστούμε για την επιστημονική επιμέλεια του άρθρου την Επιστ. Διεύθυνση της ΓΑΙΑ Μαιευτικής Γυναικολογικής